
Есть желающие присоединиться?
Можно одолжить уSergey wrote:Это со своей машиной, что ли?
А что, будет страшно? А то вон мой тоже лыжи намылил ужеCreepy Dude wrote:Не жалко почти новую машинку?
Если бы это грозило, я бы не ехал.Catherin wrote:А что, будет страшно? А то вон мой тоже лыжи намылил ужеCreepy Dude wrote:Не жалко почти новую машинку?)) Вадимус, сознавайся, чем это грозит?)
Ну... немного успокоил, да...vadimus wrote:Если бы это грозило, я бы не ехал.
Эти соседи читают форум, к сожалению.... "одолжить" машинку не получитьсяvadimus wrote:Опять таки, если страшно, у нас обоих есть соседи с машинами
Не совсем.Nadin wrote:а собссно в счет чего 50 баксов? просто за то, что б толпой ехать?
It's not as a cruise, there is a competition to it: Your performance is measured at staying on route at the prescribed speeds. Randomly distributed checkpoints along the way record your time to arrive which determines your score. Go too fast, you're penalized, go too slow, you're penalized.
Navigational or Road rally is done on roads that are open to the public, but the organizer takes you to more remote areas where you don't tend to see a lot of other cars. This rally will be in the St. Jacobs area, but there are others in different regions. So you might see a few horse drawn carriages!
This sport is ideally done by a driver and a navigator. Minimum equipment is a pencil, a watch that shows seconds, and a car/truck/van. Helpful things to have with you are a simple calculator (cellphone?) and a GPS, but neither are necessary.
The organizer gives you the route 5 minutes before you're supposed to leave, and the instructions for following it are in different styles, and sometimes a bit cryptic. I've attached the instructions from the last KWRC rally to this message as a PDF (that my navigator has marked up in pencil) to show you the typical note styles. Here is a tutorial on the basic instructions that you will see on the left side of this page under "Basic". Ignore the advanced stuff!
That tutorial is for "Novice" class notes. If you think those are too difficult, the organizer is planning to do some very basic style routebooks with simple "go here, turn left" style instruction for a "Beginner" class. The ruleset is here, but quite frankly, there's folks who have done this for years without reading the rules. It's pretty simple, really.
Here's a write-up and results from the most recent rally. It was a 4.5 hour rally, so this is quite abbreviated as you may imagine. Contrary to the photos on that page, we do get vehicles other than Subarus... just the Subaru folk tend to use their cellphone cameras more often.We had Fords, Kia, Honda, Toyota, Dodge, VW's and Hyundai in the last field of 20 cars. But oddly, yeah, no Mitsus for a while...
Here's a photo album from a 2011 event. Here's a photo album from a 2010 event.
В столб влетишь - будет в глазах сияниеДиман wrote:А демонстрация северного сияния организаторами гарантирована?
За дополнительные $50 баксов организаторы готовы предоставить эмулятор столба - сковородка из чугуния!Бойцовый кролик wrote:В столб влетишь - будет в глазах сияниеДиман wrote:А демонстрация северного сияния организаторами гарантирована?
Некоторые, говорят, даже на воздушных шарах летаютNadin wrote:спасибо за подробный ответ. как только народ не развлекается
Только начинающие раллисты открывают подобные секреты постороннимSergey wrote:Что это за дорога, начертанная кровью?![]()
Маленькие красные треугольнички - это там, где тикеты получил?
Ну, а мы теперь - expertsvadimus wrote:Только начинающие раллисты открывают подобные секреты посторонним
Because rally car!verik wrote:Ну, а мы теперь - expertsvadimus wrote:Только начинающие раллисты открывают подобные секреты посторонним